داستانهاي زيبا به زبان تركي

یازار : irancell-ir


دانلود فيلم زيباي ده ده قورقود و فيلم بابك

یازار : irancell-ir

دانلود فيلم زيباي ده ده قورقود

Dədə Qorqud Fimini-Yukle


ادامه در اين لينك

كشف دي وي دي باستاني هخامنشيان

یازار : irancell-ir

كشف دي وي دي باستاني هخامنشيان

يازاني:ماكولوهاراي


به گزارش خرس نيوز، يك باستانشناس چيني بنام توماس اديسون موفق به كشف يك دي وي دي 2500 ساله هخامنشي از كف اقيانوس مديترانه واقع در ارتفاعات هيمالياي آمريكاي غربي شده است.اين دي وي دي باستاني شامل اشعار حماسي و غزليات فردوسي بوده و تصاويري خانوادگي از داريوش هفتم تا كورش چهاردهم مي باشد. همچنين يك فايل ورد 2007 زيپ شده نيز نيز از دي وي دي مذكور استخراج  گرديده است كه به خط ميخي نوشته شده و نام فردي بنام ماهاران ماديري نيز در آن ديده ميشود كه طبق اعلام باستانشناسان و تاريخ دانان تاجيكستاني اين فرد احتمالا پايه گذار سلسله پادشاهي مادها بوده است. دانشمندان مذكور اظهار كرده اند تركيب "ماديري" مركب از دو اصطلاح"ماد" و واژه "ايري" است كه واژه نخست همان سلسله مادها ميباشد و واژه دوم يعني "ايري" اشاره به سرزمين باستاني  ايران دارد.بنابراين ثابت مي شود كه برخلاف ادعاي پانتركهاي كره شمالي، مادها ترك نبوده اند بلكه مادها ايراني بوده اند و ايراني بودن هم يعني تاجيك بودن. بنابراين اثبات ميشود كه مادها تاجيك بوده اند و از آنجا نتيجه ميگيريم كه استاد شهريار و نظامي نيز تاجيك بود ه اند و اگر هم اشعار تركي سروده اند بطور قطع و يقين اين سروده ها ريشه در تحريفات و دروغهاي پانتركهاي سواحل اقيانوس هند شمالي دارد....


ادامه در اين لينك


تركها در نگاه ديگران

یازار : irancell-ir

مورخ فرانسوي Albert Sorel

در دنيا دو مجهول وجود دارد. يكي قطب ها و ديگري ترك ها.

 


 

 

 

 

  فيلسوف چك      COMENIUS:

ترك ها ملت قهرماني هستند كه هيچ وقت به دوستان خود زياني نمي رسانند. ترك دستي  را كه فشرده است ول نكرده، قول خود را فراموش نكرده و در روزهاي سخت دوستان خويش را تنها نمي گذارد. دست دوستي دادن به چنين ملتي باعث مي شود تا از پس هر سختي در دنيا برآييد.



 

 

 

شاعر و رمان نويس ايتاليايي   Edmondo De AMICIS :

صفات انساني تركها غيرقابل انكار مي باشد. از جمله اين صفات قدرداني تركان در برابر حتي يك كار عادي و پيش پا افتاده است. مهمان نوازي حيوان دوستي و احترام به درگذشتگان از ديگر صفات مثبت تركها مي باشد.

                                           


ادامه در اين لينك

تروريست خطرناك تبريزي در ورزشگاه

یازار : irancell-ir

تروريست خطرناك تبريزي در ورزشگاه



تصوير فوق متعلق به يك تروريست بين المللي بسيار خطرناك مي باشد.اين تروريست مغز متفكر و طراح اصلي حمله به برجهاي دوقلوي آمريكا و حادثه 11 سپتامبر بوده هم اكنون در 145 كشور جهان تحت تعقيب ميباشد. تروريست فوق  باوجود سن كم خود جنايات فراواني مرتكب شده است. بعضي از اقدامات تروريستي وي عبارتند از:

1-      در حادثه 11 سپتامبر خود خلبان هواپيمايي بود كه به برجهاي دوقلو اصابت نمود.

2-      85 درصد انفجارهاي كنار جاده اي عراق در 5 سال گذشته توسط وي انجام گرفته است.

3-      ترور جان اف كندي در ۲۲ نوامبر ۱۹۶۳ در تگزاس توسط اين تروريست بين المللي انجام شد.

4-      چهار بار ترور نامؤفق عليه فيدل كاسترو رهبر كوبا توسط او صورت گرفته است.

      5-      بارها اقدام به ترور دانشمندان در بعضي از كشورها نموده است.
ادامه اين نوشتار در اين لينك

تخت جمشيد - دست آورد تازه اي براي رسوا سازي مبلغين دروغ!

یازار : irancell-ir

سه شنبه 23 خرداد 1391 يازار : ماكولو هاراي

تخت جمشيد - دست آورد تازه اي براي رسوا سازي مبلغين دروغ!

زماني كه كرسي هاي باستان شناسي و اكتشاف و تاريخ و بنگاه مسافر كشي ميراث، كه مسئول انتقال داده هاي نو به فرهنگ ملي اند، نسبت به انباشت دروغ در كيسه ي هويت و هستي ايرانيان بي اعتنايي كردند و معلوم شد كه راهبران و مديران مسئول اين مراكز و نيز دانش آموختگان صاحب آوازه ي اين مقولات، نان و نام و رونق و روزي خود را در تبعيت مدام از مهملات دست ساخت شيادان ايران شناس غالبا يهودي تشخيص داده اند، براي اثبات درستي يك مورد از ده ها سند عرضه شده در مجموعه ي «تاملي در بنيان تاريخ ايران»، ناگزير به سازمان ديگري، كه منافع و مضار كم تري در مواجهه با حقيقت ناب داشت، مراجعه كردم و سرانجام موفق به كسب نظر فني «سازمان نظام مهندسي» درباره ي ابنيه ي تخت جمشيد شدم. اين ابراز و اظهار نظر، كه در مجموع بسيار محافظه كارانه و مفاد مكتوب و محتواي شفاهي آن در حد زيادي متفاوت است، پس از آن حاصل شد كه تقاضاي بازديد از تخت جمشيد را به وسيله ي كارشناساني از «سازمان نظام مهندسي» و اظهار نظر فني درباره آن خرابه ها را ارائه دادم و پس از موافقت طي دو روز بازديد از منطقه سرانجام نامه ي زير را، با شماره ۹۰۳۲/۸۴/ ۱۱۰ مورخ ۱۲/۱۰/۱۳۸۴به عنوان برداشت مهندسين بازديد كننده از آن مجموعه دريافت كردم...


ادامه اين نوشتار در اين لينك

بيشتر كتاب‌هاي باستان‌شناسي ما سياسي هستند

یازار : irancell-ir

بيشتر كتاب‌هاي باستان‌شناسي ما سياسي هستند

...متاسفانه اين كاري است كه در 150 سال اخير در ايران انجام شده و با كمال تاسف هنوز هم ادامه دارد. ما خودمان را با تاريخ اجتماعي ايران به آن شكل كه واقعيت دارد مشغول نكرده‌ايم بلكه ترجمه مي‌كنيم و ترجمه‌ها هم به طور عمده نادرست و آلوده به اغراض سياسي است كه يكي از آن اغراض مهم، تبليغ فرضيه‌هاي نژادي است؛ مثلا در مورد كتيبه بيستون، ترجمه فارسي‌اي كه در ايران پخش شد به نقل از داريوش آمده: «من از نژاد آريا هستم».

من با چند نفر از همكاران در اروپا كه به خط ميخي آشنايي دارند مكاتبه كردم و از آنها پرسيدم كه به نظر شما معني اين كلمه چيست؟ آنها به من پاسخ دادند كه اين كلمه حداكثر به معني طايفه و خاندان است و به هيچ‌وجه معني ‌نژاد از آن استنباط نمي‌شود...

منبع:ماكولوهاراي

كاستي هاي كتابهاي درسي ايران وكودكان غيرفارس

یازار : irancell-ir

كاستي هاي بهره برداري از كتابهاي درسي ايران در آموزش كودكان غيرفارسي زبان

مينو اميرقاسمي

      ايران را از نظر تركيب اقوام مختلف و زبانها و لهجه هاي گوناگون، مي توان جزو يكي از غني ترين سرزمين ها دانست. چنين تنوع قومي و زباني، هيچ گاه وحدت ملي آن را خدشه دار نكرده، مگر اين كه تغييراتي در مرزهاي سياسي آن صورت گرفته باشد.

     اقوام مختلف، با زبانها، لهجه ها،....


فدراليسم و قوم‌گرايي

یازار : irancell-ir

 به بهانه انتشار مقاله آقاي كورش عرفاني با عنوان : به‌جاي فدراليسم و قوم‌گرايي به فكر قدرت اجتماعي باشيم.

آقاي عرفاني قدرت اجتماعي شما به درد ما نمي خورد !

جناب عرفاني از آنجا كه جامعه و كشور كثيرالمله ايران را فقط از عينك فارسي و محور مركزي مي بينيد از همين اول به بيراهه رفته ايد . از اين روست كه مي گويم نسخه شما براي اين بيمار به درد نمي خورد. در همين وهله اول كلمه قوم گرايي به شدت اشتباه به نظر مي آيد. قوم گرايي يعني در ميان يك ملت واحد عده اي به دنبال منافع قوم يا طايفه كوچك  خود باشند. مثلا در دهستاني عده اي از دهاتي هاي يك ده حق آب ديگران را نخواهند بدهند و يا نظاير آن. در حاليكه ايران كشوري است كثيرالمله كه اطلاق قوم به ملل ساكن در آن از همين ابتدا تحقير كننده و شبهه انگيز است ...

موميايي كورش: نمونه تازه‌اي از ادعاهاي نسنجيده

یازار : irancell-ir

موميايي كورش: نمونه تازه‌اي از ادعاهاي نسنجيده

 رضا مرادي غياث آبادي

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۹

گويا قصه‌پردازي‌ها و خيال‌بافي‌هاي تاريخي را پاياني نيست و تركيبِ عده‌اي از ايران‌دوستانِ ذوق‌زده با برخي تحريف‌گران تاريخ و بعضي مسئولاني كه در جايگاهي مناسب با حد و اندازه خود نيستند؛ معجوني را فراهم كرده است كه تاكنون در طبله هيچ عطاري يافت نشده بود.

اينروزها چسبيدن به كورش و سوء‌استفاده از نام و جايگاه تاريخي- اسطوره‌اي او رواج چشمگيري يافته و تبديل به يك «شاه‌كليد» براي مقاصد گوناگون شده است.

هنوز زمان زيادي از قصه‌هاي سرگرم‌كننده‌ و گمراه‌كننده‌اي همچون ماجراي كشف ارتش كمبوجيه در مصر، «بازگردادندن» منشور كورش به ايران، كشف موميايي پادشاهي در سنندج، روز جهاني كورش، جزيره مصنوعي فروهر، جام طلايي هخامنشي، خطر رطوبت براي آرامگاه كورش و نمونه‌هاي بي‌شمار ديگر نمي‌گذرد، كه خبرگزاري ايسنا و چندين وب‌سايت ديگر خبر از موميايي كورش در ۳۵ متري زير آرامگاه او دادند.

منبع اين خبر- همچون چند نمونه ديگر- يكي از مسئولان سازمان ميراث فرهنگي، و اين بار رئيس پژوهشگاه سازمان بود. يعني جايي كه مي‌بايد بيش از همگان مراقب سخنان و ادعاهاي خود باشند...

http://makulu-haray.arzublog.com/


  • [ 1 ][ 2 ]