كاستي هاي كتابهاي درسي ايران وكودكان غيرفارس

یازار : irancell-ir

كاستي هاي بهره برداري از كتابهاي درسي ايران در آموزش كودكان غيرفارسي زبان

مينو اميرقاسمي

      ايران را از نظر تركيب اقوام مختلف و زبانها و لهجه هاي گوناگون، مي توان جزو يكي از غني ترين سرزمين ها دانست. چنين تنوع قومي و زباني، هيچ گاه وحدت ملي آن را خدشه دار نكرده، مگر اين كه تغييراتي در مرزهاي سياسي آن صورت گرفته باشد.

     اقوام مختلف، با زبانها، لهجه ها،....


فدراليسم و قوم‌گرايي

یازار : irancell-ir

 به بهانه انتشار مقاله آقاي كورش عرفاني با عنوان : به‌جاي فدراليسم و قوم‌گرايي به فكر قدرت اجتماعي باشيم.

آقاي عرفاني قدرت اجتماعي شما به درد ما نمي خورد !

جناب عرفاني از آنجا كه جامعه و كشور كثيرالمله ايران را فقط از عينك فارسي و محور مركزي مي بينيد از همين اول به بيراهه رفته ايد . از اين روست كه مي گويم نسخه شما براي اين بيمار به درد نمي خورد. در همين وهله اول كلمه قوم گرايي به شدت اشتباه به نظر مي آيد. قوم گرايي يعني در ميان يك ملت واحد عده اي به دنبال منافع قوم يا طايفه كوچك  خود باشند. مثلا در دهستاني عده اي از دهاتي هاي يك ده حق آب ديگران را نخواهند بدهند و يا نظاير آن. در حاليكه ايران كشوري است كثيرالمله كه اطلاق قوم به ملل ساكن در آن از همين ابتدا تحقير كننده و شبهه انگيز است ...

موميايي كورش: نمونه تازه‌اي از ادعاهاي نسنجيده

یازار : irancell-ir

موميايي كورش: نمونه تازه‌اي از ادعاهاي نسنجيده

 رضا مرادي غياث آبادي

سه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۸۹

گويا قصه‌پردازي‌ها و خيال‌بافي‌هاي تاريخي را پاياني نيست و تركيبِ عده‌اي از ايران‌دوستانِ ذوق‌زده با برخي تحريف‌گران تاريخ و بعضي مسئولاني كه در جايگاهي مناسب با حد و اندازه خود نيستند؛ معجوني را فراهم كرده است كه تاكنون در طبله هيچ عطاري يافت نشده بود.

اينروزها چسبيدن به كورش و سوء‌استفاده از نام و جايگاه تاريخي- اسطوره‌اي او رواج چشمگيري يافته و تبديل به يك «شاه‌كليد» براي مقاصد گوناگون شده است.

هنوز زمان زيادي از قصه‌هاي سرگرم‌كننده‌ و گمراه‌كننده‌اي همچون ماجراي كشف ارتش كمبوجيه در مصر، «بازگردادندن» منشور كورش به ايران، كشف موميايي پادشاهي در سنندج، روز جهاني كورش، جزيره مصنوعي فروهر، جام طلايي هخامنشي، خطر رطوبت براي آرامگاه كورش و نمونه‌هاي بي‌شمار ديگر نمي‌گذرد، كه خبرگزاري ايسنا و چندين وب‌سايت ديگر خبر از موميايي كورش در ۳۵ متري زير آرامگاه او دادند.

منبع اين خبر- همچون چند نمونه ديگر- يكي از مسئولان سازمان ميراث فرهنگي، و اين بار رئيس پژوهشگاه سازمان بود. يعني جايي كه مي‌بايد بيش از همگان مراقب سخنان و ادعاهاي خود باشند...

http://makulu-haray.arzublog.com/


شبكه من و تو تبديل به تريبون ارامنه جنايتكار شد

یازار : irancell-ir

شبكه من و تو تبديل به تريبون ارامنه جنايتكار شد


طبق اخباري كه اخيرا در برخي سايتهاي اينترنتي منتشر شده است يكي از كارمندان شبكه من و تو كه از ارامنه ايراني مي باشدپس از چندبار سفر به ارمنستان و ملاقات با سرويسهاي امنيتي ارمنستان تبديل به دلال و لابي ارمنيها در من و تو ميشود. طبق مذاكرات ارامنه و اين شبكه تلويزيوني قرار بر اين ميشود كه هر ساله  با نزديك شدن سالگرد نسلكشي آذربايجانيها توسط ارامنه در آذربايجان، اين شبكه مستند جعلي و تحريف شده اي را بزبان فارسي پخش نمايد كه در آن ارامنه با مظلوم نمايي هاي  صهيونيست منشانه ، خود را قرباني نسلكشي جعلي توسط عثمانيها در يك قرن قبل نشان مي دهند. در اين مستند تلويزيوني كه با هدايت و امكانات مالي دولت ارمنستان و چندتن از ارامنه مقيم فرانسه تهيه شده است هيچ اشاره اي به شورشهاي مسلحانه ارامنه در سالهاي حكومت عثماني وبخاك و خون كشيدن مسلمانان آن دوره نشده است و چنين وانمود شده است كه بي هيچ مقدمه ،دولت عثماني شروع به كشتار ارامنه نموده اند. همچنين بااين مستند چنان تصويري از دولت مسلمان عثماني مي نماياند كه گويي تركيه مملو از ارمني تبارها بوده و عثماني ميليونهانفر از ارامنه را بقتل رسانده است. با اين وجود اين مجموعه جز چند عكس نامفهوم كه در هر جنگ و شورش آن دوران مي توان شبيه آنها را ملاحظه كرد ارائه نداد و به نقل سخنان از تعدادي ظاهرا ارمني كه پدران و مادران آنها شايد آندوران را ديده بودند بسنده نمود. شبكه تلويزيوني من و تو با انجام اين معامله بودجه سه ماهه هر ساله خود را تامين مي نمايد و هيچ توجهي به خاطرات تلخ سالهاي اخير آذربايجانيهاي ايران نمي كند.آذربايجانيهاي ايران و آنسوي ارس هنوز تصاوير و خاطرات تلخ نسلكشي مسلمانان خوجالي و ساير شهرهاي آذربايجان را از ياد نبرده اند. با وجود محكوميت جهاني اين اقدامات غيرانساني ارمنستان و اشغالگر خوانده شدن ارمنستان، شبكه من و تو همچنان به تكرار اين مستند ادامه مي دهد تا همچنان بودجه خود را ارامنه جنايتكار دريافت نمايد.



وصيت نامه جديد داريوش كبير:

یازار : irancell-ir


پنجشنبه 11 خرداد 1391 يازار : ماكولو هاراي

وصيت نامه جديد داريوش كبير: 


وصيتنامه جديدي از آقاي داريوش هخامنشي كشف يا اختراع يا جعل شده است. متن زير يك متن طنز مي باشد. اميدوارم مايه رنجش خاطر عده اي نشود. اگر هم ناراحت شدند اصلا مهم نيست. چون بقول خودشان كه مي گويند "اين فقط يك جك هستش" خوب اين هم يك طنزه. همين. لازم بتوضيح است كه هر چند وقت يكبار وصيت نامه اي از زبان شخصيت هاي افسانه اي هخامنشي در اينترنت منتشر مي شود كه مايه خنده و تفريح همه ميشود. در اين ميان عده اي آنچنان شيفته و دلباخته اين چرنديات مي گردند كه با آب و تاب و روغن داغ و مخلفات فراوان آنرا در سايتها و وبلاگهايشان نقل مي كنند.جهت خواندن آخرين وصينامه داريوش صغير كبير به ادامه مطلب مراجعه كنيد..


وصيت نامه خرگوش(ببخشيد شرمنده) داريوش كبير:

                                 

اينك كه من از دنيا مي روم و شرم را مي كمم،دويست و بيست و پنج كشور جز امپراتوري ايران (منظورم هخامنشيون) است و در تمامي اين كشورها پول ايران (يعني ريال) رواج دارد و ارزش آن از دلار هم بالاتر مي باشد. و ايرانيان درآن كشورها داراي احترام هستند چون نباشند سرشان را خواهم بريد. و مردم آن كشورها نيز در ايران داراي احترامند و بروند به جهنم(بيشعورها)، جانشين و نخست وزيرمن خشايارشا بايد مثل من در به گند كشانيدن اين كشورها كوشا باشد و راه بفساد كشيدن اين كشورها اين است كه موادات مخدرات و الكلات مفسدات را در آنها برواجاند و مذهب و شعائر آنان را پست شمرد و آيين خودمان را بتبليغاند.

اكنون كه من از اين دنيا شرم را مي كمم تو دوازده ميليارد دلار در خزانه داري و اين دلارهاي نفتي يكي از اركان قدرت تو مي باشد، زيرا قدرت پادشاه فقط به شمشير نيست بلكه به ثروتهاي بزور گرفته از مردمان تحت ستمش نيز هست. البته به خاطر داشته باش تو بايد به اين خزانه بيفزايي نه اين كه از آن بكاهي چرا كه بجز زر و سيم هيچ چيز ديگري در جهان ديگر به دردت نخواهد خورد، من نمي گويم كه در مواقع ضروري از آن برداشت نكن، زيرا قاعده اين زر در خزانه آن است كه هنگام ضرورت كه فرار را برقرار ترجيح خواهي داد لازم خواهد بود از آن برداشت نمايي، اما در اولين فرصت آن چه برداشتي بردار و فرار نما .

مادرت آتوسا ( دختر كورش كبير ) بر گردن همه حق دارد پس پيوسته وسايل رضايت خاطرش را فراهم كن گرچه شك دارم او دختر كورش بود اما احتمال بر اين است كه مادرت و شايد من نيز پدرت باشم .

صد سال است كه من مشغول ساختن انبارهاي غله در نقاط مختلف كشور هستم و من روش ساختن اين انبارها را كه از سنگ ساخته مي شود و به شكل استوانه هست در مصر آموختم  و در اين صد سال حتي يكي را هم نتوانستم درست بسازم آيندگان اين همه انبار غله را در همه جاي اين سرزمين خواهند يافت و بر روح خرگوش(داريوش) درود خواهند فرستاد سعي نما تو نيز راه مرا ادامه داده و شايد بتواني ياد بگيري.ما كه نتوانستيم در تمام عمر خويش چيزكي بياموزيم.

جهت خواندن ادامه وصيتنامه اين شاه كبير به وبلاگ زير مراجعه نماييد.

ماكولو هاراي


ترك ها در نگاه برخي دانشمندان و سياستمداران جهان

یازار : irancell-ir

به نقل از وبلاگ ماكولو هاراي برخي نظرات جهانيان در مورد
 ما تركها را مي آورم.

براي خواندن مطالب مفيد و كمياب در مورد تركان ايران و جهان به
 وبلاگ ماكولو هاراي
مراجعه نماييد.


ترك ها در نگاه برخي دانشمندان و سياستمداران جهان

 

تاريخ در مورد ترك ها چيز زيادي نمي داند. اين حقيقتي است كه خيلي از متفكران بدان اذعان دارند. ترك ها جزء معدود ملل تاريخ ساز بوده و امپراطوري هاي متعددي را نابود و در مقابل خود امپراطوري هاي بزرگي را پايه گذاشته اند. مهاجرت ها و لشكركشي هاي آنها به حدي وسيع بوده است كه تغييرات زباني، ژنتيكي و فرهنگي  گسترده اي را در قسمت اعظم دنيا(آسيا و اروپا كه در واقع كليت تمدنهاي تاريخ گذشته را در بر مي گرفته اند) ايجاد نموده است. با اين وجود تاريخ به اندازه وزن و اثرگذاري ترك ها، به اين ملت نپرداخته و در واقع سكوت اختيار نموده است. با اين حال بعضي از بزرگان علم و سياست نظرات جالبي در خصوص ترك ها ابراز نموده اند كه جايگاه واقعي اين ملت را نشان مي دهد. بعضي از اين نظرات در ذيل ارائه شده است. لازم به ذكر است كه به نظر حقير اين اشارات دليل بر برتري ترك ها بر ديگر ملت ها نبوده و فقط نشان مي دهد كه ترك ها نيز همانند ساير ملت ها نقاط قوت بسياري دارند. و اساسا هيچ ملتي از ملت ديگر برتر نيست.

 

 

مورخ فرانسوي Albert Sorel

در دنيا دو مجهول وجود دارد. يكي قطب ها و ديگري ترك ها.

 

ماكولو هاراي

 

 

 

 

  فيلسوف چك      COMENIUS:

ترك ها ملت قهرماني هستند كه هيچ وقت به دوستان خود زياني نمي رسانند. ترك دستي  را كه فشرده است ول نكرده، قول خود را فراموش نكرده و در روزهاي سخت دوستان خويش را تنها نمي گذارد. دست دوستي دادن به چنين ملتي باعث مي شود تا از پس هر سختي در دنيا برآييد.

ماكولو هاراي


 

 

 

شاعر و رمان نويس ايتاليايي   Edmondo De AMICIS :

صفات انساني تركها غيرقابل انكار مي باشد. از جمله اين صفات قدرداني تركان در برابر حتي يك كار عادي و پيش پا افتاده است. مهمان نوازي حيوان دوستي و احترام به درگذشتگان از ديگر صفات مثبت تركها مي باشد.

                                           


 

فيلسوف فرانسوي  Gelland

يادگيري زبان تركي براي من سعادتي محسوب مي گردد.چرا كه براي ارتباط واقعي با يك ترك بايستي به زبان تركي مسلط باشي. مترجم همانند پرده اي است كه نور را مي پوشاند.







 

مورخ آلماني Hammer     :

تاريخ از ترك ها چيزهاي زيادي ياد گرفته است. آثار زيادي از ترك ها به جاي مانده است كه هر كدام زينت مدنيت انساني محسوب ميگردند.

                                      


 

فرمانده روس  Charnayev

ترك ها علاوه بر جسارت بيكران خود صاحب نبوغ اراده شكني مي باشند. ترك ها با اين نبوغ فتوحات خود را انجام داده، مدنيت ها تشكيل داده و به تاريخ بشريت خدمت نموده اند. در اصل بدون چنين نبوغي حكمراني بر نصف اروپا براي قرن ها امكانپذير نبود.

 

‍ژنرال پروس-آلمان  Helmuth Karl Bernhard von Moltke

ترك ها نمونه بارز يك ملت جنگجو مي باشند. ترك ها چنان با سلاح آشنا هستند كه يك كشاورز با داس و يك كاتب با قلم. ترك ها چنان مي نشينند كه انگار بر روي اسب هستند و چنان قدم بر مي دارند كه انگار در حال شناسايي دشمن هستند.

 

 فرمانده آلماني Mulman:

هيچ سربازي مثل سرباز ترك با خنده از مرگ استقبال نمي كند. كافيست فرماندهي لايق داشته باشند تا دنيا را تسخير كنند.

 

 

فيلسوف آلماني  Kayzerling:

ترك ها بي ترديد اربابان واقعي تاريخ  اروپا و اسيا بوده اند.

                                    

 

 

 

Donaldson:

ترك ها 2000 سال است كه سرباز حرفه اي مي باشند. شغل واقعي ترك ها سربازي مي باشد. شغل اصلي تمامي ترك ها سربازي مي باشد. از هر ارتشي در دنيا بپرسد جواب خواهند داد كه مقاومت در برابر ترك ها به هيچ عنوان كار ساده اي نيست.

 

 

 

 

 

نويسنده و همسر سفير بريتانيا در دربار عثماني Mary Wortley Montagu:

بهترين ارايش زنان ترك، ترك بودنشان مي باشد. زنان ترك با جواهرات زيبا نشده بلكه جواهرات را زيباتر نشان مي دهند چرا كه هر زن ترك خود يك جواهر بسيار زيبا مي باشد.

 

 

 

فرمانده اطريشي   M. Montecuccoli:

ترك ها شجاعانه مردن را به خوبي ياد گرفته اند و من نيز آنقدر تجربه دارم كه  بدانم كه چنين ملتي تسليم را هرگز بر نمي تابد. من مي توانم لشكرهاي بيشماري را تشكيل داده و به جبهه ها ببرم ولي در برابر ترك ها ناتوان مي مانم. ترك ها با تاسي و افتخار به نياكان خود شكست ناپذير مي گردند. براي شكست دادن ترك ها بايستي ابتدا تاريخ آنها را شكست دهيم.


 

 

 

 ماكولو هاراي

ناپلئون بناپارت Napoleon Bonaparte:

عظمت انسان ها از دو عامل نشات مي گيرد: جسارت مردان و نجابت زنان. در كنار اين دو عامل عنصر ديگري است كه انسان را به عظمت واقعي مي رساند و آن عشق به وطن و عدم ترديد در فدا نمودن جان در راه وطن مي باشد. ترك ها داراي تمامي اين عناصر بوده و به همين دليل است كه شما مي توانيد يك ترك را بكشيد ولي هرگز نمي توانيد وي را شكست دهيد.

 

 ماكولو هاراي

 

نويسنده فرانسوي Pierre Loti

يك ترك هيچ نوع رفتار تصنعي نداشته و اصالت ذاتي دارد. اين هديه اي است ذاتي كه طبيعت به ترك ها داده است.            

                              



شاعر ايتاليايي Tasso 

از تركان مي گويم. از آنها كه هنگام هجوم به دشمن به گردباد مي مانند و به دريا و رعد. از آنانكه در برابر دوست و در برابر دشمن بي سلاح به نسيم مي مانند و بركه اي زلال. تبديل اين بركه به دريا و نسيم به گردباد، نيست كار انسان عاقل.

                                          



 

روزنامه نگار، مورخ و سياستمدار فرانسوي  :THIERS

حتي اگر دولت تركي در تاريخ وجود نداشت بايد ايجاد مي گرديد.

                                     


نويسنده انگليسي  William Martin

بي ترديد ترك ها بهترين ملت ها براي دوستي مي باشند. اگر مي خواهيد طعم واقعي مهمان نوازي را حس كنيد به روستاهاي اصيل ترك كه هنوز تحت تاثير بيگانگان قرار نگرفتند برويد

                              

 


نقاش فرانسوي Decamps ميگويد:

با قلم مي توان چهره زيباي ترك، اندام قدرتمند او، لباس پرزرق و برقش، رفتار ظريف او، خنده پر وقارش و نيز غرش همچون شير وي را ترسيم نمود. ولـي ترسيم اصالت يك تــرك غير ممكن مي باشد. اين اصالت مانند نور ماه قابل ديدن است ولي قابل ترسيم نيست.

                                                          


به نقل از وبلاگ ماكولو هاراي برخي نظرات جهانيان در مورد ما تركها را مي آورم.
براي خواندن مطالب مفيد و كمياب در مورد تركان ايران و جهان به وبلاگ ماكولو هاراي مراجعه نماييد.

  • [ 1 ][ 2 ]